Maersk и IBM лансираa блокчејн платформа за синџир на набавка

IBM и Данскиот транспортен и логистички гигант Maersk, го започнаа својот глобален транспортен превоз со можност за блокчејн, според официјалното соопштение за печатот на 9-ти август.

Новото заедничко блокчејн решение во развој откри 94 организации вклучени и 154 милиони превозници. Глобалната платформа за синџирот на набавки е наречена “TradeLens”, а нејзината база на податоци, наводно, расте со брзина од околу еден милион превозници на ден.

Според соопштението за печатот, платформата може да ги следи критичните податоци за секоја пратка во синџирот на снабдување во реално време, генерирајќи дистрибуиран, непроменлив запис за момент.

Учесниците на TradeLens сега вклучуваат преку 20 пристанишни и терминални оператори ширум светот, како и меѓународни царински органи, шпедитери, логистички фирми и сопственици на стоки, се вели во соопштението за печатот.

Таа, исто така ги брои карго превозниците Hamburg Süd и Pacific International Lines како учесници, заедно со Maersk Line. Како што забележува Forbes, “колективно, бродските компании сочинуваат повеќе од 20% од глобалниот пазар на синџирот на набавки … [и служат] 235 морски пристаништа низ целиот свет”.

IBM и Maersk велат дека новата блочејн платформа  се очекува да донесе повеќе трговски партнери “единствен споделен поглед на трансакцијата без да се загрозат деталите, приватноста или доверливоста”, понатамошно интегрирање на  Internet of Things  (IoT) и податоци за сензори што овозможуваат следење на голем број варијабли, од контрола на температурата до тежината на контејнерот.

Платформата се вели дека може да го поедностави спектарот на основни оперативни прашања – на пример, утврдување на локацијата на контејнерот – од 10 чекори кои вклучуваат пет посредници во еден, дезинтегриран чекор.

Генералниот менаџер на IBM и шеф на блокчејн, Мари Виек, изјави за Forbes:

“Видовме дека многу скептици зборуваат за валидноста на блокчејн решенија […] Мислам дека со повеќе од 90 организации и над 150 милиони превозници заробени во системот, навистина гледаме доказ во смисла на тоа каде луѓето го трошат нивното време за да добијат придобивки од блокчејн.”

Maersk и IBM прво го отстапија своето оддалечување од традиционалните технолошки платформи кога започнаа судски процес во траење од 12 месеци од кој ќе произлезе TradeLens уште во март 2017-та година. Судењето, наводно, откри дека блокчејн решението би можело “да го намали времето на транзит на пратените материјали за пакување во производствена линија во САД за 40 отсто “, заштедувајќи “илјадници долари”.

Се уште неименуваниот TradeLens првично беше закажан да биде објавен до крајот на 2017-та година. Во моментов е отворен за рани усвојувачи, а се очекува да биде целосно комерцијално достапен до крајот на оваа година.

Leave a comment