Facebook монетата ќе се натпреварува со PayPal и кредитните картички, а не со криптовалутите

Крипто ентузијастите ги возбуди веста дека најважниот светски гигант за социјални медиуми ќе навлезе во крипто просторот, нешто што тие се надеваат дека “ќе направи чуда за усвојувањето на крипто”.

Мразам да бидам оној што ќе фрли ладна вода на нивниот пламен. Но, ако сте меѓу нив, само застанете и запрашајте се:

1. Дали Facebook ќе создаде вистинско крипто-средство … или едноставно блокчејна верзија на PayPal, Apple Pay или кредитни картички? Со други зборови …

2. Дали Facebook навистина се преселува во крипто просторот … или е тоа само пренесување на некоја крипто технологија во традиционалната fintech индустрија?

Сите индикации наговестуваат дека тоа ќе биде второто.

Тоа не значи дека е лоша работа. Но, ајде да бидеме реални. Освен нешто за дистрибуираната ledger технологија, малку е веројатно дека ќе стори многу за отворените, за кои не треба дозвола за влез, дистрибуирани ledgers како Биткоин, Eтереум, EOS, Cardano или Holochain.

Целиот концепт на Facebook “Биткоин” е оксиморон

Но, ова е тоа што луѓето вработени во Facebook може да направат…

1. Истражување на сегашниот глобален финансиски систем за да се идентификуваат неефикасностите.

2. Меѓу другото, признаваат дека големите делови на светот се недоволно користени од традиционалните финансиски играчи, кои во целост се изоставени од системот. Многу немаат банкарски сметки.

3. Исто така, признајте дека постојните платежни системи често се премногу ранливи на хакови и кражби.

4. Усвојување на некои клучни карактеристики на блокчејн или други видови на дистрибуирана ledger технологија за решавање на овие неефикасности и да служат како основа за нов вид на платен систем.

Дали Facebook е подготвен да оди во оваа насока? Еден знак дека тие би можеле да го направат тоа, се доаѓа во неодамнешниот извештај дека тие планираат да започнат со нивниот нов потфат прво во Индија; и тоа не е случајно што Индија е дом на втората по големина банкарска популација во светот … втора по Кина. Дали тие можат да испорачаат кориснички финансиски услуги за милиони корисници кои практично немаат друг пристап до банкарство? Секако. И ако го сторат тоа, тоа ќе биде големо подобрување. Но, не правете грешка: Facebook монетата не е конкуренција на криптовалутите. Еве зошто:

Прво, Facebook монетата нема никаква врска со Биткоин, што претставува оригинален концепт на децентрализирани дигитални валути.

Основната вредност на Биткоин и неговите наследници е идејата дека средството не вклучува посредници или чувари.

Во светот на бескрајни финансиски посредници и можен ризик од другата договорна страна, клучна причина за создавање на Биткоин беше да им помогне на корисниците да преземат директна сопственост врз нивните средства, без страв дека некој друг би можел да се вмеша во таа сопственост.

Освен готовината, колку класи на имот ја имаат таа функција? Не толку колку што мислите, и секако не е Facebook монетата.

Второ, секоја Facebook монета најверојатно ќе биде централизирана и контролирана од менаџментот.

Ова е спротивно на два основни принципи на крипто-средство – децентрализација и отпорност на цензура.

Зошто? Бидејќи Facebook се обидува да обезбеди платежни услуги на своите клиенти. За да го стори тоа, мора да дејствува како договорна страна и чувар на средства за секоја исплата што поминува низ нивната платформа. Мора да има последен збор за какви било плаќања што корисниците ги прават или сакаат да ги направат. Исто како банка, компанија за кредитни картички или PayPal.

Трето, за разлика од Биткоин, секоја Facebook монета би можела да биде манипулирана во корист на сопствениците на Facebook и на штета на корисниците.

Бидејќи носителите на одлуки за Facebook ја контролираат компанијата која управува со сите трансакции на нивната платформа, се чини дека секоја активност што ја сметаат за “нелегитимна” – од која било причина – може да биде забранета; учесниците, блокирани од платформата за социјални медиуми; нивните средства, замрзнати. Повторно, ова е сосема обратно од вистински криптовалути, каде што само вистинските сопственици на средствата одлучуваат што да прават со нив.

Како Facebook може да ја манипулира својата монета? Прерано е да се каже. Но, два примери кои ми паѓаат на ум се:

Прераспределба на средства за неоткриени цели. Се шпекулира дека Facebook планира да создаде таканаречена “stablecoin” – средство поддржано од fiat пари на банковната сметка на компанијата. Ако ова е точно, покрај контролирањето на монетите (држејќи ги место вас), Facebook би можел да ги искористи парите, наводно, да ги поддржува stablecoins за друга цел.

Тоа во основа не се разликува од она што повеќето банки го прават денес.

Инвазија на приватност. Како што Facebook ги продаде личните податоци на корисниците, исто така е можно тие да продаваат финансиски податоци на корисниците. Запомни: Целиот бизнис модел на Facebook е за собирање на кориснички податоци – честопати без корисничко знаење – и продавање на највисокиот понудувач. Се досега, нивните податоци најчесто се вртат околу корисничките параметри – лајкови и дислајкови. Префрлајќи се во fintech просторот, Facebook може да додаде финансиски податоци и навики за трошење на својата веќе голема база на податоци.

Facebook монета: нов слој на врвот на стар систем.

Биткоин: целосно нов систем.

Заклучок…

Facebook монетата ќе се натпреварува со воспоставените платежни процесори. Криптовалутите, како Биткоин или Eтереум, се креирани за да ги нарушат истите.

Facebook монетата ќе биде уште еден слој изграден на ниво на постојниот финансиски систем – уште еден посредник, друга договорна страна, плус сите соодветни ризици. Биткоин и други криптовалути се тука за да го направат секој од тие слоеви застарен.

Leave a comment