Усвојувањето на блокчејн започна со авиокомпаниите и воздухопловната индустрија

Во ера во која фаќањето лет е полесно отколку изнајмување на автомобил, а проценето е дека 40 милиони летови ќе се случат само оваа година, разбирливо е дека конкуренцијата е жестока, па дури и најмала предност може да биде разликата помеѓу станување лидер во оваа индустрија.

Минатата година, медиумите ги потенцираа потенцијалните придобивки што блокчејн технологијата може да ги има за авиокомпаниите. По цели 12 месеци јасно може да се видат разбранувањата што оваа технологија ги прави не само за авиокомпаниите, туку и за воздушниот сообраќај во воздухопловната индустрија како целина. Преминавме во период во кој конкурентите го гледаат потенцијалот на блокчејн технологијата и како нејзините примени редовно се објавуваат низ целиот свет. Всушност, директори од некои од најголемите авиокомпании јавно го наведуваат приоритетот на блокчејн интеграцијата – најново од Norwegian Airways, како што го објавија датумот на лансирање на нивната крипто берза, NBX. Управниот директор на берзата, Кјос-Матисен, во интервју за локален медиум изјави:

„Прво, ќе биде лансиран пазарот. Потоа NBX ќе донесе решение за плаќање за авиокомпанијата, така што клиентите на авиокомпанијата можат да плаќаат со виртуелна валута“.

Блокчејн е повеќе од само плаќања

Еден од најголемите двигатели за многу клиенти при изборот на нивните авиокомпании е програмата за лојалност поврзана со споменатите авиокомпании и како ова се интегрира со другите аспекти од нивниот живот. Скоро секој аспект на малопродажниот свет ги искористи системите за наградување, и така ги задржуваат клиентите преку целата нивна мрежа. Сингапурските авиокомпании се едни од првите двигатели кои вклучија блокчејн во својата апликација за лојалност.

KrisFlyer потпиша со Singapore Airlines како свој прв партнер за малопродажба преку кој ја искористи својата нова апликација за дигитални паричници, по успешната вежба за proof-of-concept во соработка со KPMG Digital Village и Microsoft. Извршниот директор на Singapore Airlines Го Чун Фонг беше цитиран во соопштението за печатот во врска со разоткривањето на програмата, велејќи:

“Овој важен развој во кој ќе ја користиме блокчејн технологијата е демонстрација на инвестицијата што ја правиме за значително подобрување на дигиталната страна на нашиот бизнис во корист на нашите клиенти.”

Singapore Airlines, со приход од над 12 милијарди американски долари, има голем удел на глобалниот авијациски пазар и е една од најстарите авиокомпании – датира од 1947-ма година – и сега се залага за дигитална иновација. Го продолжи да објаснува: „Тоа е во согласност со нашиот неодамна откриен план за„ Дигитални иновации “, според кој имаме за цел да бидеме водечка светска дигитална авиокомпанија“.

Сениор менаџерот на авиацискиот IT провајдер Sita, Шери Штајн, кој има работено со многу организации за да се утврди потенцијалот кој блокчејн го има за специфична деловна апликација, објасни:

„Ако сакате да заработите пари во изнајмувањето на автомобили, на пример, блокчејн им овозможува на трансакциите да се одвиваат непречено и веднаш, апдејтирање на сите засегнати страни без зависност од процеси на помирување. Клучното образложение за програмите за лојалност е да им се помогне на авиокомпаниите да обезбедат диференцирана вредност или искуство што го подобрува задржувањето на клиентите. Кога гледаме во технологии кои можат да помогнат, блокчејн совршено се вклопува и причината зошто гледаме внимателно како да ги искористиме многуте негови придобивки.“

Блокчејн не може да ја најде мојата резервација – рече никој досега

Друго директно влијание што веќе забележа големи подобрувања од намената на блокчејн се врти околу комплицираниот процес на резервации создаден од многу веб-страници на трети страни што се поврзуваат на повеќе веб-страници за авиокомпании, хотели и крстарења.

Во февруари 2018-та година, Webjet го објави своето лансирање на блокчејн платформата Rezchain која се справува со споровите за резервации и помирувањата. Околу 3% до 5% од резервациите се спорни во некоја форма. Управниот директор на Webjet, Џон Гушчиќ, го објасни фундаменталното размислување зад Rezchain:

„За деловните активности кои бараат голем обем на трансакции, неопходно е да се пронајдат начини да бидат поефикасни и да се елиминираат административните оптоварувања кои не додаваат на вредност. Овој фундаментален елемент доведе до развој на Rezchain“.

Webjet вели дека за една од 25 резервации, давателите на патни услуги не се исплаќаат за нивните услуги. Неговото блокчејн решение веќе забележува усвојување од туристички компании во Европа и Југоисточна Азија.

Winding Tree, Швајцарски блокчејн стартап што се фокусира на туристичката индустрија, дава решение кое е во корист на клиентите и добавувачите. Air New Zealand, партнер на Winding Tree, ги намали трансакциските трошоци за клиентите со својата блокчејн апликациј. Шефот за дигитални услуги на Air New Zealand, Ави Голан, изјави:

“Додека ние сè уште ги истражуваме неговите придобивки, блокчејн може да понуди рационализиран начин за малопродажба на авио-билети и помошни производи заедно со нашите тековни канали. При отстранување на комплексноста од ланецот на продажба, клиентите имаат корист од намалените трошоци за трансакција, а авиокомпаниите имаат корист од брзото и безбедно споделување на информации.”

Ланците на снабдување и логистика најчесто го усвојуваат блокчејн

Според независно истражување на Aelf blockchain, во првото тримесечје од 2019-та година, беше откриено дека скоро 900 компании од 29 различни индустрии направиле известување во врска со нивниот интерес или усвојување на блокчејн технологија. Од овие компании, најголемата индустрија, пред финансиската индустрија, беа  ланците на снабдување и логистика, со приближно 300 компании, вклучувајќи Forward Air и RTWAir.

Еден клучен исход од истражувањето утврди дека транспортната и логистичката индустрија е многу испреплетена со блокчејн преку силни врски помеѓу воздушниот, патниот и морскиот пат, што претставува 31,5% од случаите на употреба на оваа технологија.

Со воведувањето на блокчејн решенија, квалитетот во производството и дистрибуцијата на компонентите и материјалите за авионите може да се управува на полесен и поефективен начин. Овој концепт е исто така земен и воведен во други аспекти на логистиката, вклучувајќи одржување на авиони, намалување на воздушни несреќи и следење на багажот.

Air France KLM истражуваше блокчејн за да ги следи неговите системи за одржување и поправка додека стартапот со седиште во Кипар, Aeron, управува со мобилна апликација која евидентира и верификува квалификации на пилотот, заменувајќи го традиционалниот пилотски дневник. Преку овој пристап, тимот се надева дека ќе го намали бројот на воздушни несреќи што се резултат на лошото водење на евиденција.

Блокчејн е значаен за авијацијата, што е значајно за блокчејнот во целина

Авијациската индустрија поддржува 2,7 трилиони американски долари (3,6%) од бруто домашниот производ во светот и носи над 4 милијарди патници и 60 милиони тони товар годишно, според Меѓународното здружение за воздушен сообраќај.

Гигантите во оваа индустрија ја прифатија блокчејн технологијата со отворени раце и тивко ја применуваа во повеќе аспекти на нивните мрежи побрзо од некои индустрии кои ја прифатија технологијата затоа што мораа. Ова не само што ги подобрува искуствата и ги намалува трошоците за клиентите ширум светот, туку носи валидност и реномирана слика од блокчејн технологијата на други индустрии и организации.

Leave a comment