Може ли блокчејн да стане составен дел на автономни возила?

Пред една деценија, мислата за автомобили кои што ќе можат да возат сами беше далеку од реалноста, но во 2020-та година се наметнати големи, масивни чекори на полето на автономни возила. Во меѓувреме, за една деценија, Биткоин вметна криптовалути и блокчејн технологија во мејнстрим свеста. Вториот стана алатка која брзо се интегрира во светот на финансиите, управувањето, логистиката како и моторната индустрија.

Некои од водечките светски автомобилски компании ги истражуваат намените на блокчејн технологијата и како може тие да се искористат за подобрување на возилата, системите кои ги работат, исто така и како тие комуницираат со светот околу нив. Како се користи блокчејн за да се поттикне развојот на автономни возила ширум светот?

Комуникации од машина до машина

Неодамна, во август 2019-та година, Daimler спроведе тест во кој камионите правеа машина-кон-машина плаќања со помош на блокчејн платформа без никаква човечка интеракција. Фирмата со седиште за финансиски услуги со седиште во Франкфурт Commerzbank, ги тестираше исплатите помеѓу камионите и електронските точки за полнење, кои беа помирени со користење на блокчејн технологијата.

Банкарската фирма токенизираше евра, кои тогаш ги користеше Daimler  за тестирање и процесирање на плаќањата со помош на тест-платформата. Успехот на проектот би можел да биде потенцијален двигател за употреба на блокчејн технологијата за олеснување на системите за порамнување за автономни возила.

Додека ова е најновиот пример за блокчејн интеракција на автономни автомобили, има голем број на големи проекти кои ја користат блокчејн технологијата за чување и употреба на податоци за возилото.

Уште во мај 2018-та година, иницијативата Mobility Open Blockchain (MOBI) беше промовирана од заедничко вложување составено од над 30 компании, предводено од поголемите автомобилски компании BMW, General Motors, Ford и Renault.

Главната задача на проектот беше создавање на MOBI Vehicle Identity Standard, кој бара да се создаде блокчејн база на податоци за Vehicle Identity Numbers, што оди подалеку од сегашниот систем што се користи за регистрација на новосоздадени возила.

Со складирање на податоци на блокчејн, дигиталните сертификати за информации, вклучувајќи го идентитетот на возилото, сопственоста, гаранциите и тековната километража можат безбедно да се чуваат во електронски паричник. Овие податоци ќе бидат непроменливо зачувани на блокчејн и криптографски потврдени. Возилото потоа може да комуницира со разни мрежи и да плаќа автономно за паркирање или патарина.

Податоците за возилото можат да се пристапат само од дозволените страни. Ова тогаш ќе им овозможи на давателите на услуги и државните субјекти да ги верификуваат ингеренциите и да следат одредени податоци во реално време. Оваа врска со светот околу возилото, исто така, ќе овозможи трансакциите на дигитални валути да се случуваат автономно во криптографски безбедна мрежа.

Тоа е амбициозен проект, но лесно може да се видат придобивките за индустријата. Заедничката, но безбедна база на податоци за возила што можат да комуницираат со светот во реално време, може да биде корисна за голем број индустрии, од салони за автомобили и сервиси, до компании за осигурување на возила.

Американскиот производител на возила не е единствената компанија што бара развој на технологијата во оваа смисла. Мултинационалниот IT гигант IBM е добро познат по поднесување патенти за идни проекти базирани на блокчејн, и исто така направи големи потези во областа на автономни возила.

Во април 2019-та година компанијата поднесе патент за проект што ќе му овозможи да управува со податоци и интеракции на автономни возила користејќи блокчејн технологија. Овој специфичен патент се осврнува на технологијата што ќе им овозможи на автономните возила да идентификуваат неавтономни возила околу нив и да се предвиди нивното однесување врз основа на податоци од возачката евиденција на тие возила.

Кога ја користите блокчејн технологијата, податоците за други корисници остануваат безбедни, но автономните возила можат да пристапат до информациите со цел да ја подобрат нивната навигација на патот. Само овластените страни ќе можат да пристапат до овие податоци во реално време, бидејќи се криптографски обезбедени.

Практичен пример би бил автономно возило што вози на автопат. Како што напредува, може да скенира регистарски таблички на возила во близина со сензори со цел да ги добие потребните податоци со помош на апликација заснована на блокчејн.

Решенија за плаќање за автономни возила

Блокчејната технологија и криптовалутите ја докажаа својата вредност како одлични алтернативи за плаќање, а оваа намена е таа што активно се развива за употреба од автономни возила.

Во јули 2019-та година, Daimler објави дека соработувал со блокчејн стартап за да развие хардверско решение за паричник за возила. Решението е блокчејн платформа што ќе овозможи возилата да процесираат безбедни трансакции на блокчејн ledger.

Крајната цел е да обезбедиме софтверско решение што ќе обезбеди пазарот за возила да оди подалеку од самостојното плаќање за патарина или паркинг. Платформата може да се користи за делење на возења и безбедна размена на информации за сообраќајот за да се намали застојот во истиот.

Алтернативни решенија

Намените на блокчејн технологијата се навидум бесконечни, а креативните идеи доведоа до некои генијални случаи на употреба. На пример, во мај 2019-та година, беше објавен истражувачки проект во кој се вклучени Honda и General Motors кои ја разгледуваат интероперабилноста помеѓу електрични возила и паметни електрични мрежи. Проектот работи под надзор на споменатиот конзорциум MOBI.

Проектот ќе ја испита можноста за користење електрични возила за стабилизирање на снабдувањето со енергија во паметни мрежи. Учесниците се надеваат дека ќе развијат платформа со која корисниците на електрични возила ќе заработуваат награди за складирање на електрична енергија и ќе ја разменуваат со мрежата кога тоа ќе биде потребно.

Leave a comment