Мислење: Европа мора да гo прифати блокчејн за да избегне “сајберколонизација”

На 27-ми септември, ЕУ Советот за конкурентност се состана во Брисел за да разговара за тоа како да ја поддржи дигитализацијата на Европа, особено во однос на вештачката интелигенција – област која има огромен потенцијал, но исто така се соочува со екстремна глобална конкуренција. AI, се разбира, работи на податоци. Несреќната реалност е дека Американските технолошки компании контролираат и искористуваат големи количини на европски податоци, за возврат ја монополизираат нашата дигитална економија.

Затоа, 17 директори, потпишаа писмо до министрите на Советот – кои се вклучија во дебатата за јавна политика и “проверка на конкурентноста” на состанокот во четвртокот, повикувајќи да се фокусираат на овие монополи и неправедни деловни практики, , од исклучување на трети лица за спонтани промени на условите за неоправдано мешање. “Постојат алтернативи за давање податоци, а со тоа и суверенитет” – истакна Др. Ранд Хинди, како дел од Националниот дигитален совет во Франција и како лидер на бројни работни групи фокусирани на AI и приватноста.

Франција, на пример, работеше напорно за да привлече големи странски инвестиции во овој простор, отворајќи AI хабови, притоа навидум игнорирајќи го фактот дека Google, Apple, Facebook и слично не плаќаат даноци во земјата, но сепак извлекуваат значително богатство од него . Ова им наштетува на иновациите и многу локални стартапи кои работат напорно за подобрување на регионот. Лондон, Париз, Берлин и Цуг се популарни технолошки дестинации, но тие често се засенуваат или се истуркани од пазарот поради доминантните американски играчи.

Google, се разбира, доминира во пазарот на веб-пребарувања, спроведувајќи 77% од сите интернет пребарувања и обработка на 400.000 на секоја секунда – собирајќи значителни количини на податоци во процесот. Таквата доминација значи, како што специјалистот за АI, Седрик Вилани во потполност изјави, дека големите странски компании ја загрозуваат Европа со “сајберколонизација”.

Онлајн платформи кои посредуваат во купување и продавање акаунти за неверојатни 60% од приватната потрошувачка на дигитални стоки и услуги. Европа не може да биде лабава и слепо да го отвори својот пазар на странски платформи кои само создаваат монополи. Нивната цел е да ги заклучат и купувачите и продавачите во нивниот екосистем – да бидат централна точка на поголемиот дел од дигиталните трансакции. Ова ниво на централизација стана синоним за зависност од технолошки олигополи и недостаток на суверенитет на земјата. Дури и “локалните” компании за кои мислиме дека работат со AI често се многу зависни од Американската технологија.

Добрата вест е дека секој проблем што постои со затворени, сопственички пазари и платформи може лесно да се реши со блокчејн. Преку GDPR, Европа и Франција веќе се први кои ја регулираат приватноста на податоците, ги штитат и индивидуалните права и дигиталниот суверенитет од странските технолошки гиганти. Блокчејн-кој, всушност, се развива побрзо во Европа отколку во Силиконската Долина – може да го направи чекор понатаму и да ја трансформира Европа во следната Крипто Долина. Децентрализирана AI значи дека алгоритмите работат директно на уредите на крајните корисници, што воопшто не ги спречува да ги испраќаат чувствителните податоци во cloud-от.

Исто така, наместо да има посредство помеѓу луѓето што купуваат и нудат дигитални стоки и услуги, блокчејнот овозможува peer-to-peer пазари. Овие пазари често немаат такси, што значи дека целата вредност може да биде искористена од купувачи и продавачи. Од друга страна, кога Американските технолошки гиганти имаат монопол, тие можат да наплаќаат значителни надоместоци, да принудуваат одредени видови исплати и да ги присилат крајните корисници со безброј други начини. Со децентрализиран пристап, ниедно лице или компанија не ја контролира содржината. Добавувачите и купувачите сами одлучуваат што треба да биде вклучено на пазарот.

Може да биде примамливо да сакаме да ја направиме Европа привлечна за некои од најголемите имиња во технологијата и AI, но мораме да признаеме што жртвуваме со тоа. Многу локални стартапи не можат да се натпреваруваат, бидејќи да имате монопол значи дека можете, помалку или повеќе, да правите што сакате – дури и ако тоа значи ангажирање во неправедни деловни практики или правење работи кои се добри за вашата крајна цел, но лоши за вистинските корисници. Сепак, еден од начините да се избегне ваквата сајберолонизација е да се прифатат децентрализираните технологии. Тие се клуч за иновациите и суверенитетот.

Leave a comment