Блокчејн и медиумите: Како блокчејн може да се бори против пиратеријата?

Телевизиската компанија за индустриско истражување Digital TV, минатата година прогнозираше дека загубата на приходите на телевизиските серии и филмовите поради онлајн пиратеријата ќе достигне 52 милијарди долари до 2022-ра година. Бидејќи оваа бројка не влијае на приходите што ќе бидат загубени за пиратството во спортот, игрите, pay TV и други форми на медиумска содржина, смислата е дека цената на пиратеријата во медиумската индустрија е многу поголема од 52 милијарди долари.

Реалноста е дека блокчејн – од денес – не е подготвен да го искорени пиратството. Покрај тоа, сите дигитални медиуми создадени за човечка потрошувачка можат да бидат фатени и дуплирани. Ова кажува дека, кога се поставуваат прашања за тоа како блокчејн може да помогне во решавањето на проблемите околу пиратеријата и рекламната транспарентност во медиумскиот простор, лидерите на блокчејн проекти со кои се разговарало изгледало посигурно да зборуваат за транспарентноста на рекламите и помалку за пиратеријата.

Зошто блокчејн може да ja искорени пиратeријата

Пиратеријата е однесување и нема доволно докази за тоа зошто луѓето го прават, според извештајот на CREATe, истражувачко тело за авторски права во Велика Британија. Истражувачите откриле дека поголемиот дел од знаењата за неовластено споделување на датотеки се однесуваат на музиката, посочувајќи дека причините поради кои луѓето незаконски ја делат музиката не се нужно исти со другите форми на содржина. На пример, луѓето може незаконски да споделуваат музички фајлови, затоа што тоа се прави во нивната заедница. Од друга страна пак, недостатокот на пристап во одредени земји може да биде мотив за луѓето да ги споделуваат ТВ-програмите преку интернет. Скапата цена може да бидат причина за други форми на содржина, особено во случај на игри и софтвер – меѓутоа, овој извештај не се осврнува кон софтверот. Идејата дека одредена содржина нема финансиска вредност исто така може да биде виновник.

Повторно, ниту едно од горенаведените не е убедливо и комплетно, што значи дека не постои гаранција дека проектот блокчејн изграден како одговор на некоја од горенаведените причини зошто луѓето би можеле незаконски да споделуваат медиумски содржини ќе јго спречат пиратството на тој посебен вид содржина. Извештајот на CREATe укажува дека и на индустријата и законодавците им се потребни цврсти докази за тоа зошто луѓето незаконски ги делат медиумските содржини од било каков вид за да можат да постигнат успех. Тековните докази покажуваат дека блокчејнот може – во најдобар случај – да биде само дел од една поголема иницијатива за борба против пиратеријата. Со други зборови, блокчејн може да помогне во борбата против пиратеријата до одреден степен. Малку е веројатно дека само тоа ќе го искорени пиратството.

Некои експерти сугерираат дека споделувањето незаконски било која медиумска содржина би можело да стане невозможно или исклучително тешко доколку целиот интернет бил изграден на блокчејн технологија. Тоа може да се случи еден ден, но во моментов, тука се практичните пристапи за тоа како блокчејн би можел да учествува во борбата против пиратеријата.

Користењето на блокчејн за да се олесни содржинскиот надзор

Vevue, streaming сервисот на блокчејн, кој ќе биде домаќин на филмот “No Postage Necessary”, работи на технолошки code-name надзор паметен договор – кој ќе може да го следи животниот циклус на секоја содржина. “Ако некој копира содржини следени од нашата технологија со какви било можни средства, вклучувајќи видео или снимање на екранot, нашата платформа ќе може да го идентификува сопственикот на уредот / системот каде содржината е последно пуштена”, изјави основачот Томас Олсон.

Како што веројатно може да се погоди до сега, блокчејн не го прави следењето тука. Процесот на следење и идентификување на копирани содржини е сложен и оди подалеку од блокчејн, додаде Олсон. Vevue развива паметен компјутерски мотор, кој е во очекување на свој патент, за да ја изврши задачата за заштита на содржината. Vevue одби да даде детали за т.н. уникатен процес за следење и идентификување на содржини, бидејќи тоа е продажна тајна која допрва треба да има целосна правна заштита.

Сепак, како одговор на прашањето дали AI би можела да биде дел од она што му помага подобро да се бори против пиратеријата, Олсон одговори: “Да.”

Еве еден проток на тоа како технологијата за следење на медиумите базирана на блокчејн ќе функционира.

Навистина, описот на тоа како работи технологијата на Vevue изгледа слично на тоа како функционира комбинацијата на форензички watermarking и блокчејн.

Блокчејн како платформа за bounty hunting

CustosTech, компанија со седиште во Јужна Африка, го користи блокчејн на Биткоин за да им помогне на сопствениците на интелектуалната сопственост да се борат против пиратеријата. CustosTech има изградено комерцијална форензичка технологија за watermarking, што овозможува да се вгради парична награда – Биткоин, во овој случај – кој е поврзан со уникатен сериски број во медиумски датотеки, како што се видео, аудио, е-книги и аудио книги, за време на процесот на кодирање.

Исто така, наречен дигитален watermark, форензичката технологија за watermarking трае веќе некое време и постојат тони постоечки компании кои нудат дигитални услуги за watermark за речиси секаков вид медиумски содржини – дури и содржини кои се користат за over-the-top апликации. Форензичкиот watermark (единствен сериски број) обично се поставува или по случаен избор на поени или во текот на должината на дел од медиумската содржина и е незабележлив за примателот на содржината. Начинот на кој е вметнат по должината на датотеката, исто така, го отежнува отстранувањето. Уште повеќе е дека единствениот сериски број служи за идентификување на примачот на медиумската датотека и тоа не влијае на промената на големината, нејзино намалување, транскодирањето, снимање или било кој друг вид на промена на која медиумската содржина може да биде подложена. Затоа, во случај на сомнителна пиратска датотека, единствениот сериски број може да се извлече за да се утврди правниот примач на датотеката – оттаму и потеклото на пиратската содржина. Како што веројатно може да се каже, само играчите во медиумскиот простор се поттикнуваат да пронајдат пиратски медиумски датотеки. Сепак, CustosTech ја користи глобалната природа на блокчејн и Биткоин за поттикнување на просечниот потрошувач да лови медиумски датотеки што можеби биле незаконски поделени на глобално ниво. Секој може да се придружи на CustosTech’s Bitcoin bounty hunting програмата преку регистрација на нивниот веб-сајт. Ако е ангажиран, “ловецот” добива алатка наречена “Privateer” за да ја користи screening содржината заштитена од CustosTech од пиратерија. Откако ловецот наоѓа пиратска содржина, тој го извлекува Биткоинот прикачен на таа датотека на сопствениот биткоин wallet. Процесот на извлекување испраќа единствен сериски број, кој го открива потеклото на пиратската содржина, на CustosTech и сопственикот на содржината (за кршење на авторските права) – правно дејство – добива откажување на акаунтите и се става на црната листа. За ова да биде вредно, CustosTech бара трошоците за акцијата преземени против прекршителите да бидат поголеми од вредноста на вградениот Биткоин.

Забележувате дека блокчејн служи само како систем за поттик за да се овозможи watermar технологијата да дава резултати.

Вклучување на потрошувачите со монетарни стимулации

Ова може да биде тешко да се имплементира во просторот за video-on-demand. Сепак, индустријата за игри може да има корист од ова. Веќе постои пракса во мобилниот гејмерски простор каде што корисниците се поттикнуваат да гледаат реклами со виртуелни кредити во играта. Rawg, платформа за откривање игри на cross-devices, бара да и помогне на гејмерската индустрија да ја намали пиратеријата со изградба на блокчејн систем кој ги наградува гејмерите со токени за постигнувањата во играта.

Rawg е во суштина платформа за откривање игри на cross-devices која собира информации за сите игри што гејмерот ги поседува во сите свои гејмерски уреди на едно место за да го подобри неговото гејмерско искуство. Ова им помага на гејмерите да добијат поцелосен увид во тоа како играат игри на различни платформи и на тој начин добиваат препораки. На пример, врз основа на опциите на гејмерот на Xbox, Rawg може да препорача слични PlayStation или десктоп игри. И гејмерот, исто така, може да ги следи другите гејмери со слични интереси да види што играат. Пред да се впушти во блокчејн, Rawg веќе изградил заедница на гејмери кои веќе синхронизирале над 50.000 игри.

Rawg ова го прави еден чекор понатаму, давајќи им поголема моќ на гејмерите, овозможувајќи им да заработат токени – кои можат да се разменуваат за fiat валути – за постигнувањата во играта. Ова инхерентно ја обесхрабрува пиратеријата, на некој начин, бидејќи гејмерите можат да ги синхронизираат достигнувањата заработени од непиратски игри на официјални платформи. Ако гејмерите знаат дека можат да ги надоместат парите потрошени за купување на една игра и потенцијално да заработат повеќе пари, можеби ќе бидат помалку заинтересирани за пиратски игри, според Rawg.

Голем број други стартапи, вклучувајќи ги и Crycash, Enjin, Dmarket и многу други, исто така, се обидуваат да им помогнат на гејмерите да го монетаризираат времето за играње. Го прикажавме Rawg овде, бидејќи веќе има работен систем кој може да користи блокчејн за обесхрабрување на пиратството.

Блокчејн за управување со правата

Друг стартап, Dot Blockchain Media, кој развива еден нов формат на датотека – наречен “.BC” – како помош за унифицирањето на управувањето со правата во музичката индустрија, исто така користи форензички watermark за вградување блокчејн адреси во музички датотеки. За разлика од CustosTech, Dot Blockchain не бара да ги лови пиратските музички фајлови – барем не директно. Наместо тоа, тој само сака да ги регистрира музичките информации од целата музичка индустрија, од уметникот до продуцентот, и други комерцијални информации за непроменливиот систем што е блокчејн. Компанијата веќе издаде музички фајл “.BC” наречен – “Forget and Feel” на STOLAR, дистрибуиран од FUGA. Песната е достапна на iTunes, Google, Spotify и други музички платформи, а информацијата за watermark може да се прочита со апликацијата Digimarc Discover.

Leave a comment